- Деталі
- Новини
Управління соціального захисту населення Красноградської районної державної адміністрації повідомляє, що урядом 19 травня 2021 року внесено зміни до порядку призначення житлових субсидій (постанова КМУ від 19.05.2021 № 505 «Деякі питання призначення житлових субсидій». Нові зміни дадуть змогу перепризначати субсидії без подання відповідної заяви з 01.05.2021 року, однак з деякими винятками.
Розгляд питань щодо призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020—2021 років, проводиться без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:
- надавалася у грошовій безготівковій формі;
- була призначена за фактичним місцем проживання осіб (орендарі житлових приміщень (будинків); індивідуальні забудовники, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщені особи);
- була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.
Рішення про призначення житлових субсидій з 01.05.2021 домогосподарствам без звернень громадян приймається на підставі інформації Міністерства фінансів за результатами проведеної верифікації даних щодо одержувачів житлових субсидій у квітні 2021 р.
Питання та відповіді призначення житлових субсидій з 01 травня 2021 року
- Які документи потрібні для переоформлення житлової субсидії згідно з новими правилами?
Як і раніше, у загальному випадку для призначення субсидії потрібно подати заяву відповідної форми і декларацію. При собі мати паспорти зареєстрованих у домоволодінні осіб, свідоцтва про народження дітей, довідки про реєстраційний номер облікової картки платника податків, рахунок з банку у разі його наявності.
– Для отримання бланків і подання документів обов’язково особисто приходити до управління соціального захисту?
Ні. Міністерство соціальної політики України вже довело до відома структурних підрозділів з питань соціального захисту і територіальних громад нові форми бланків відповідних документів: Заяви про призначення та надання житлової субсидії й Декларації про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням житлової субсидії.
Отримати їх можна безкоштовно, і надаються вони у разі звернення громадянина за призначенням субсидій.
- Як діяти жителям громад, які були укрупнені шляхом об’єднання?
З питаннями оформлення субсидій громадяни повинні звертатися до:
- старост,
- виконкому територіальної громади,
- структурного підрозділу з питань соціального захисту громади,
- центру з надання адміністративних послуг (ЦНАП) територіальної громади.
– До якого часу можна подати документи на отримання субсидії в неопалювальний період?
Для громадян, які мають оновити документи для призначення субсидії, перехідний період триватиме з травня до кінця вересня, тобто, подавати документи можна протягом п’яти місяців. При цьому, незалежно від строку звернення, субсидія буде призначена і нарахована з травня.
– Чи можна зараз оформлювати субсидію вже на опалювальний період?
Наразі проводиться оформлення субсидії на неопалювальний період. Але субсидії призначаються з 1 травня й до кінця наступного опалювального періоду, тобто до 30 квітня 2022 року. До поданих зараз документів інших у жовтні чи листопаді додавати нічого не потрібно. Як і раніше, інформацію про доходи громадян органи соцзахисту населення отримуватимуть самостійно. Відповідні запити будуть опрацьовуватися у режимі автоматичного обміну інформацією з Пенсійним фондом, фіскальною службою, фондами соціального страхування.
– Як довго доведеться чекати на призначення субсидії?
Уже скасовані комісії, які вирішували питання призначення субсидій в окремих випадках. Зараз призначення субсидії у всіх випадках призначатимуться безпосередньо органами соціального захисту населення на підставі поданих документів. І завдяки цьому термін призначення субсидії скорочується. У комісій це займало до 30 днів. Тепер процедура відбуватиметься у 10-денний термін.
– Як призначатиметься субсидія на понаднормову житлову площу?
Норма житла, на яку призначається субсидія, на домогосподарство з однієї особи складає 48,87 кв. м, і 13,65 – на кожну наступну особу. Тобто, на сім’ю з трьох осіб – близько 75 кв. У минулий опалювальний період в Україні було близько 450 тис. домогосподарств, які одержували субсидію на понаднормову площу. Постановою, яка регламентує призначення житлових субсидій, визначено, що субсидія на понаднормову площу розповсюджується лише в одному випадку – якщо до складу домогосподарства входять непрацездатні особи (особи з інвалідністю, пенсіонери, діти), які не працюють. У таких випадках субсидії на понаднормову площу, як і в попередні опалювальні періоди, будуть нараховані автоматично на підставі інформації про склад домогосподарства та про соціальний статус його членів.
У наданні субсидії відмовлять, якщо:
– площа квартири перевищує 130 кв. м,
– площа будинку понад 230 кв. м.
При призначенні субсидій не враховуються житлові приміщення, які перебувають у спільній частковій або сумісній власності чи розташовані у сільській місцевості й отримані як спадщина.
– Чи є винятки в призначенні субсидій власникам кількох житлових помешкань?
Виняток буде зроблено лише тим, хто має кілька житлових приміщень у сільській місцевості з огляду на їхню низьку вартість і неліквідність (як правило, це успадковане майно).
– Чи передбачена субсидія у випадку, якщо хтось з членів родини мешкає за іншою адресою чи за кордоном?
Працездатні особи, котрі понад 60 днів відсутні за місцем реєстрації й не декларують своїх доходів, втрачають права на субсидію. Тож треба або задекларувати доходи, або змінити склад домогосподарства, інакше кажучи, місце реєстрації. На це, відповідно до закону «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», дається 30 днів.
Але якщо людина працює за кордоном й офіційно сплачує там податки, лікується чи доглядає за дитиною, то малозабезпечені члени її домогосподарства в Україні мають право на субсидію.
– Чи можуть претендувати на житлові субсидії власники індивідуальних транспортних засобів?
Якщо конкретний член одного домогосподарства має авто, випущене менше п’яти років тому або два чи понад автомобілів віком не старше 15 років, то субсидія в такому випадку не призначається. Відповідно, якщо один автомобіль або кілька старші за 15-річний вік, на призначення субсидії це не впливає.
– Які зміни в нарахуванні субсидій чекають на власників розділених особових рахунків?
Ніяких змін не буде. Якщо в одному домогосподарстві мешкають дві родини чи понад, які сплачують комунальні послуги на різні особові рахунки, і це документально підтверджено, їм субсидії будуть призначатися на загальних підставах.
– Яку суму грошей можна тримати на банківському депозиті, щоб людина не втратила права на субсидію?
Попередньо була визначена сума в еквіваленті 25 прожиткових мінімумів або 56 тисяч гривень. Зараз ця сума становить 100 тисяч гривень. При цьому до сукупного доходу при розрахунку розміру субсидії дивіденди, отримані від розміщення депозиту, враховуватися не будуть.
– Чи вплине на призначення субсидії сплата за навчання або лікування, якщо це буде велика сума?
Ні.
– Які категорії населення втратять право на субсидії?
Право на субсидії втратять ті, хто:
– здійснив покупку квартири, земельної ділянки, транспортного засобу (крім мопеда або причепа), товарів довгострокового використання на суму понад 50 тисяч гривень одноразово протягом року, що передує року звернення за субсидією;
– має банківський депозит у сумі понад 100 тисяч гривень;
– здійснив купівлю-продаж валюти та банківських металів протягом року до звернення за субсидією на суму понад 50 тисяч гривень;
– декларує відсутність доходу і перебував за кордоном понад 60 днів за винятком перебування на лікуванні, у відрядженні, для нагляду за дитиною;
– має заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг та з оплати аліментів понад три місяці;
– не повернув до бюджету незаконно отриману субсидію за попередній період;
– має авто, якому менш ніж 5 років з дати випуску;
– має два і понад автомобілів, яким немає 15 років з дати випуску;
– не має доходів і при цьому ніде не навчався, не працював, не мав статусу безробітного.
– Які найпоширеніші способи зловживань при оформленні державних субсидій було виявлено при верифікації?
У минулий опалювальний період житлові субсидії отримували трохи понад 3 млн домогосподарств. Кількість тих, хто декларував недостовірну інформацію, склала близько 2-3%. Найтиповіші зловживання пов’язані з поданням недостовірних даних про склад домогосподарства або приховування інформації про його зміну та здійснення дороговартісних покупок на суму понад 50 тисяч гривень одномоментно (транспортних засобів та іншого майна) чи одномоментне придбання валюти у великих розмірах після оформлення субсидії. Дехто робить внески до статутних капіталів, великі благодійні внески на розвиток підприємств, купує корпоративні права чи акції й при цьому позиціонує себе як безробітного чи такого, що живе на мінімальну зарплату. Верифікація, яка проводилася протягом двох останніх років, засвідчила, зокрема, що 830 отримувачів субсидій купили сумарно валюти майже на 140 мільйонів гривень. Однак говорити про масовість таких зловживань і що це не дасть більшості оформити житлову субсидію, недоречно. Дійсно вразливим верствам населення, для яких сплата комунальних послуг у повному обсязі є непосильною, хвилюватися не треба.
– З 1 травня завершився процес монетизації субсидій. Яким чином ті, хто отримував їх у безготівковій формі, зможуть отримати «живі» гроші?
Монетизація субсидій почалася у 2019 році, і житлова субсидія надавалася грошовими коштами, але двома різними механізмами. Готівку у минулому опалювальному періоді отримували 95% субсидантів, а 5% (це 160 тисяч домогосподарств) користувалися безготівковою формою, яку адміністрував «Ощадбанк». Принциповим положенням нових правил призначення субсидій є завершення процесу їх монетизації. Перехід винятково на грошову форму отримання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг дасть можливість громадянам оперативно управляти залишками коштів після всіх розрахунків, не чекаючи на закінчення опалювального сезону.
Усі, хто користувався безготівковою субсидією в минулому опалювальному періоді, зможуть отримати відповідні кошти до грудня поточного року. Тим, хто має рахунок в Ощадбанку, вони надійдуть уже у червні, а хто не має його, мусить відкрити, щоб отримати гроші, зекономлені протягом минулого опалювального періоду, які можна буде використати на власні потреби.
- Деталі
- Новини
Спадковий договір
Відповідно до статті 1302 Цивільного кодексу України за спадковим договором одна сторона (набувач) зобов'язується виконувати розпорядження другої сторони (відчужувача) і в разі його смерті набуває право власності на майно відчужувача. Слід зазначити, що до спадкового договору не застосовуються норми спадкового права за Цивільним кодексом України.
Відчужувачем у спадковому договорі може бути подружжя, один із подружжя або інша особа, а набувачами як фізичні, так і юридичні особи.
Особливості спадкового договору з участю подружжя
Предметом спадкового договору може бути майно, яке належить подружжю на праві спільної сумісної власності, а також майно, яке є особистою власністю будь-кого з подружжя.
Спадковим договором може бути встановлено, що в разі смерті одного з подружжя спадщина переходить до другого, а в разі смерті другого з подружжя його майно переходить до набувача за договором (стаття 1306 Цивільного кодексу України).
Якщо предметом спадкового договору є майно, що знаходиться в особистій власності одного з подружжя, такий договір укладається в загальному порядку (статті 638 Цивільного кодексу України). Майно, яке було придбане в період спільного подружнього життя, належить подружжю на праві спільної сумісної власності (статті 60-62 Сімейного кодексу України). Тому спадковий договір на все спільне майно не може бути укладений без згоди другого з подружжя. Якщо договір було укладено без згоди другого з подружжя, це тягне недійсність правочину (стаття 215 Цивільного кодексу України). У випадку, якщо подружжя відчужувача не згодне із включенням спільно нажитого майна в спадковий договір, і подружжя не дійшло згоди з приводу цього майна, то відчужувач може в судовому порядку встановити свою частку в спільному майні і після цього укласти окремий спадковий договір.
Спадковий договір укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню, а також державній реєстрації у Спадковому реєстрі в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
На майно, визначене у спадковому договорі, нотаріус, який посвідчив цей договір, накладає заборону відчуження. Зняття заборони відбувається після смерті відчужувача на підставі пред’явлення його свідоцтва про смерть.
Заповіт, який відчужувач склав щодо майна, вказаного у спадковому договорі, є нікчемним.
При укладенні спадкового договору набувач, якщо він є спадкоємцем за заповітом чи законом, не втрачає право на спадкування у тій частині майна, яка не була визначена у спадковому договорі.
Спадковий договір може бути розірвано судом на вимогу відчужувача у разі невиконання набувачем його розпоряджень. Спадковий договір може бути розірвано судом також на вимогу набувача у разі неможливості виконання ним розпоряджень відчужувача.
За більш детальною інформацією та необхідною консультацією або роз’ясненням, Ви можете звертатися до відділу «Красноградське бюро правової допомоги» Харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м.Красноград, вул. Бєльовська, 90, 3 поверх, каб.30, контактний номер телефону 7-05-29 та за телефоном гарячої лінії системи БПД 0 800 213 103.
- Деталі
- Новини
Шановні роботодавці!
Запрошуємо Вас на інформаційний онлайн-семінар для роботодавців в рамках реалізації Національного плану спільних дій щодо зниження рівня незадекларованої праці для роботодавців за участі представників Головного управління Держпраці у Харківській області на тему: «Легалізація праці-основний напрямок роботи у рамках спільної діяльності Державної служби України з питань праці та Державної служби зайнятості. Розірвання трудового договору з ініціативи власника та порядок вивільнення працівників. Забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці».
Дата проведення семінару: 25 травня 2021 року;
Час проведення: 11:00 год. - 12:00 год.;
Місце проведення онлайн-семінару в дистанційному режимі: Красноградська районна філія ХОЦЗ, за адресою м.Красноград вул.Соборна,81А
Заявку на участь у онлайн-семінарі можно подати за тел. 05744-7-17-44.
- Деталі
- Новини
Легальна зайнятість та ризики нелегальної трудової міграції
Саме ці актуальні теми розглядалися під час семінару, який проведено 20 травня 2021 року для безробітних громадян, які перебувають на обліку в Красноградській районній філії Харківського обласного центру зайнятості.
Начальник відділу активної підтримки безробітних Людмила Гнатенко ознайомила присутніх із станом ринку праці регіону, активними програмами служби зайнятості, можливостями проходження професійного навчання в Центрах професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості та безпосередньо у роботодавця.
До участі в семінарі було запрошено Наталію Мухортову, фахівця відділу соціального захисту населення Красноградської міської ради, яка розповіла про зміни в трудовому законодавстві, про переваги легальної зайнятості та соціальні гарантії. Проведено ознайомлення з оформленням трудових правовідносин.
Значну увагу фахівці приділили нелегальній трудовій міграції та торгівлі людьми. Серед шукачів роботи є ті, хто на собі відчув негативні наслідки «тіньової зайнятості» чи пройшов шлях заробітчанина у іншій країні, тому, захід пройшов у формі діалогу, присутні ділилися власним досвідом та отримували консультації щодо оформлення трудових договорів, договорів цивільно-правового характеру та як не потрапити до рук шахраїв на ринку праці.
Учасники заходу отримали буклети з контактами «Гарячої лінії» та структур, які опікуються питанням соціального захисту громадян, які постраждали від торгівлі людьми.
- Деталі
- Новини
Крок назустріч суспільству – легалізація найманої праці та заробітної плати.
Легалізація трудових відносин включає в себе, в основному, два аспекти: це легалізація зайнятості та легалізація заробітної плати.
Нелегальна зайнятість – це, звичайно, використання роботодавцями найманої робочої праці без належного оформлення трудових відносин. Для цього роботодавцями крім традиційного використовуються й інші способи: це так звані стажування чи застосування випробувального терміну або оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час. При цьому роботодавці здебільшого трактують ці поняття на свій лад, переконуючи себе, що на цей період можна працівників офіційно не оформляти.
Цікаве питання також працевлаштування найманих працівників під виглядом укладення з ними цивільно-правових договорів. При цьому не виникають трудові відносини, які регулюються трудовим законодавством і працівник не має права на відпустки та оплату лікарняних. Проте слід брати до уваги, що цивільно-правові договори застосовуються, як правило, для виконання конкретної роботи, що спрямована на одержання результатів праці, і у разі досягнення цієї мети договір вважається виконаним і дія його припиняється.
Що стосується «тіньової» заробітної плати, або так званої заробітної плати «в конвертах» – тут також багато цікавого.
Інколи підприємства (особливо це стосується малого бізнесу) платять своїм працівникам дві заробітні плати: офіційну і неофіційну. Це вигідно роботодавцю, і працівник, ніби, не ображається, оскільки йому надається можливість заощадити на податку з доходів фізичних осіб. Тільки ось ні керівники таких підприємств, ні їх працівники не замислюються про ті наслідки, які можуть виникнути.
Небезпека «тіньової» зарплати, як і «тіньової» зайнятості, полягає не тільки у тому, що бюджет недоотримує кошти, мінімізуються надходження до Пенсійного фонду, а особливо в тому, що люди не матимуть змоги отримати пенсію, яка відповідає рівню їхньої реальної зарплати.
Отримання заробітної плати в «конверті» – це, перш за все, удар по пенсійних накопиченнях громадян. Адже нарахування страхових внесків на обов’язкове пенсійне страхування здійснюється роботодавцем тільки виходячи з офіційної суми заробітної плати. Крім того, у разі виникнення потреби у придбанні, будівництві чи ремонту житла, навчання або лікування, громадянам, що отримують зарплату «в конверті», буде вкрай важко отримати кредити потрібного розміру.
У разі вивільнення у випадку скорочення чисельності або штату працівників, або ж при виникненні проблем зі здоров’ям, працівник не отримає компенсаційних виплат і оплати лікарняного листа, або вони розраховуватимуться тільки з офіційної, малої заробітної плати.
Таким чином, влаштовуючись на роботу неофіційно, працівник повинен чітко усвідомлювати: якщо зарплату виплачують «в конверті», це означає, що роботодавець, швидше за все, не укладе трудовий договір, а також не здійснюватиме відрахування з неофіційної зарплати єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду, а це неминуче призведе до того, що: вимагатимуть працювати понад норму, а то і без вихідних без додаткової оплати праці; не буде доплат за роботу в нічний час, за наднормативні роботи і роботу у святкові дні, а також індексації заробітної плати у зв’язку із зростанням індексу інфляції; не буде вихідної допомоги при звільненні працівника через скорочення штатів; не буде ніяких соціальних гарантій, передбачених для працівника; не буде права на відпустку, в тому числі, і на відпустку в зв’язку з вагітністю, пологами і для догляду за дитиною, грошової компенсації за невикористану відпустку; не буде права на достроковий вихід на пенсію (якщо робота пов’язана з шкідливими умовами праці); не буде права на охорону праці; працівник не матиме змоги зареєструватись в центрі зайнятості як безробітний та отримати відповідну допомогу та багато інших негативних наслідків.
З метою наведення порядку в сфері оплати праці були внесені докорінні аміни до статті 265 Кодексу законів про працю України щодо відповідальності за порушення законодавства про працю.
Якщо раніше до роботодавців за порушення трудового законодавства інспектори з питань праці могли застосовувати тільки адміністративні санкції, то відтепер все змінилось: крім адміністративних, з’явились і фінансові санкції, і розміри їх вражають! До речі, ці штрафи накладаються не тільки на юридичних осіб, але й на роботодавців – фізичних осіб – підприємців.
Тож вкотре закликаємо роботодавців та громадян зробити крок назустріч суспільству – легалізувати найману працю та відмовитись від «чорної» зарплати в «конвертах».
- Деталі
- Новини
ДУАЛЬНЕ НАВЧАННЯ – ЗАДОВОЛЕННЯ КАДРОВОЇ ПОТРЕБИ ПІДПРИЄМСТВ КВАЛІФІКОВАНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ
Красноградська районна філія Харківського обласного центру зайнятості запрошує роботодавців та шукачів роботи скористатися послугами служби зайнятості з професійного навчання, зокрема, за дуальною формою навчання.
Харківський центр професійно-технічної освіти ДСЗ вже проводить дуальне навчання за професіями: слюсар-ремонтник, муляр, тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва (категорія А2).
Дуальна освіта(відлат.dualis— подвійний)— видосвіти, при якій поєднується навчання осіб у закладах освіти з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації, як правило, на основі договору.
Основне завдання дуальної форми навчання є усунення основних недоліків традиційних форм і методів навчання майбутніх кваліфікованих робітників, подолання розрив між теорією і практикою, освітою й виробництвом, та підвищення якості підготовки кваліфікованих кадрів із урахуванням вимог роботодавців у рамках нових організаційно-відмінних форм навчання.
Теоретична частина підготовки фахівця складає 30% навчальної програми і проходить дистанційно у приміщенні Красноградської районної філії ХОЦЗ. Теоретичне навчання здійснюють викладачі Харківського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості.
Практична підготовка складає 70% навчальної програми і передбачає проходження виробничого навчання під керівництвом майстрів у Харківському центрі професійно-технічної освіти протягом 1-2 тижні; решту практичних вмінь і навичок в рамках обраної професії, слухач опановує безпосередньо на підприємстві під керівництвом досвідченого наставника.
Фіналом дуального навчання є державна кваліфікаційна атестація та працевлаштування безробітного на дане підприємство. Роботодавець задовольняє кадрову потребу підприємства працівниками, які не тільки пройшли навчання на виробництві, а й стажування на робочому місці.
За більш детальною інформацією звертатися до Красноградської районної філії Харківського обласного центру зайнятості (м.Красноград, вул.Соборна, 81 А або за телефоном 7-32-87,7-13-11).
- Деталі
- Новини
Стартував онлайн-конкурс дитячих малюнків «Країна моїх прав»
З 14 квітня по 14 травня 2021 року проходить онлайн-конкурс дитячих малюнків «Країна моїх прав». До участі запрошуються діти віком до 18 років. Організатор конкурсу — Координаційний центр з надання правової допомоги.
Узяти участь у конкурсі, переглянути роботи та проголосувати за найкращий малюнок можна сайті: http://art-konkurs.legalaid.gov.ua.
«Такий конкурс ми проводимо вже вдруге. Рік тому під час локдауну у нас виникла ідея провести захід, який дав би дітям можливість проявити творчість і дізнатися більше про їхні права. Ми створили сайт, оголосили умови конкурсу — і отримали близько 1200 малюнків. Цьогоріч умови ті самі, змінили лише тему — протидія булінгу. На жаль, вона досі є актуальною», – розповів заступник директора Координаційного центру з надання правової допомоги Сергій Ющишин.
Роботи приймаються до 14 травня. Кожен учасник може подати на конкурс лише одну роботу. Малювати можна олівцями, фломастерами, фарбами, в авторській техніці, в графічному редакторі тощо. Формат робіт — А3 або А4.
Проголосувати за найкращий малюнок може кожен — потрібно авторизуватися на сайті конкурсу і поставити позначку «Подобається». Віддати свій голос можна тільки за одну роботу.
Визначення та оголошення переможців відбудеться 24–27 травня 2021 року. Переможцями стануть автори робіт, що наберуть найбільшу кількість вподобань учасників голосування у трьох вікових категоріях: віком до 8 років, від 9 до 13 років та від 14 до 17 років.
Нагородження переможців триватиме з 28 травня до 4 червня. Вони отримають грамоти та призи за перше, друге та третє місця у кожній віковій групі.
Детальні умови конкурсу: https://art-konkurs.legalaid.gov.ua/?contest=contest-condition