Е-лікарняні по вагітності та пологах можна оплачувати без зміни статусу на «готовий до сплати»

Дійсні електронні лікарняні по вагітності та пологах почали створювати з 01 жовтня, коли завершився перехідний період.

ЕК роботодавця

До уваги роботодавців!

Центри зайнятості здійснюють пошук та підбір персоналу за фахом і за рівнем професіоналізму, для всіх суб’єктів господарювання. Для того щоб про Вашу потребу в працівниках дізналися, необхідно подати форму звітності №3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)». 

 

новомоск

«В  сучасних умовах підтримка роботодавця, а саме прискорення укомплектування кадрами – першочерговий акцент роботи служби зайнятості. Одним з ефективних методів такої співпраці є організація ярмарок та  міні-ярмарків вакансій – послуги, що надається  державною службою зайнятості роботодавцям та пошукачам роботи, як форма максимального  поєднання інтересів роботодавців та населення.

12 жовтня 2021 року спеціалістами Красноградської районної філії Харківського обласного центру зайнятості на  замовлення ТОВ «Новомосковська трикотажна фабрика» проведено міні-ярмарок вакансій для підбору працівників за професіями  «пакувальник», «швачка», «механік», «вантажник».

          У заході взяли участь директор філії Ірина Петрикіна, начальник відділу кадрів ТОВ «Новомосковська трикотажна фабрика» Тетяна Трощинська та понад 20 безробітних осіб.

Відповідальна за кадрову роботу роботодавця презентувала присутнім підприємство, охарактеризувала його основний напрямок діяльності та надала вичерпну інформацію про характер, режим роботи, умови оплати праці, специфіку виконання робіт та вимоги до претендентів. ТОВ «Новомосковська трикотажна фабрика» є лідером на ринку панчішно-шкарпеткових виробів. З маленького міста Новомосковськ Дніпропетровської області виробляється продукція для більш ніж 50 Private Labels відомих в Україні та в усьому світі. Головна перевага роботодавця - повний виробничий цикл, який починається з підготовки нитки і завершується кінцевим продуктом, включаючи в'язання, пошиття, фарбування і упаковку. На даний час на підприємстві працює майже 1000 працівників, середня заробітна плата становить 9 тис. грн.

За результатами проведеного заходу 10 осіб виявили зацікавлення представленими вакансіями. Також, за ініціативою роботодавця, була досягнута домовленість з пошукачами роботи щодо проведення екскурсії безпосередньо на виробництві.

Усі деталі щодо офіційного працевлаштування на ТОВ «Новомосковська трикотажна фабрика» Ви можете дізнатись у спеціалістів Красноградської районної філії Харківського обласного центру зайнятості  за телефоном: 7-17-44 або особисто за адресою: м. Красноград, вул. Соборна,81 А.»

Відповіді на поширені запитання щодо е-лікарняних

Уже з першого жовтня електронні лікарняні повністю замінять своїх паперових попередників. Упродовж наступних двох тижнів інформаційні системи, протоколи обміну даними і правила створення медичних висновків доопрацюють – аби врахувати помилки і нюанси, до яких виникали питання у лікарів, працівників і роботодавців під час тестового періоду.

Тож у жовтні деякі норми, що діють зараз, будуть модернізовані. Наприклад, зміниться термін формування медвисновку і номер е-лікарняного.

Але більшість положень залишаться чинними – головні з них ми докладно роз’яснили у серії публікацій про електронні лікарняні (у телеграм-каналі https://t.me/socialfund їх можна зручно знайти за тегом #елікарняні). Щодо інших консультували у коментарях в соцмережах і під час індивідуальних звернень.

Публікуємо відповіді на найпоширеніші із запитань, які ми отримуємо від застрахованих осіб і їх роботодавців, та які ще не висвітлювали в роз’ясненнях:

Як зрозуміти, отримав працівник невиробничу травму або мав загальне захворювання, якщо йому створено е-лікарняний з причиною непрацездатності «1»?

В електронних лікарняних причина непрацездатності вказується за оновленими кодами – вони відрізняються від визначених для паперових листків непрацездатності. Якщо в паперових лікарняних для загального захворювання та травми невиробничого характеру визначено два різні коди, то в електронному в обох випадках вказується код «1 - Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві».

Діагноз – персональні дані працівника. Тож з’ясовувати деталізовану причину непрацездатності не варто.

Коли в паперових лікарняних зазначено, що працівник мав травму невиробничого характеру, роботодавці запитують в співробітника пояснення. Чи потрібно це роботи у випадку е-лікарняних?

Роботодавці брали в працівників пояснення щодо обставин травмування, аби правильно призначити матеріальне забезпечення. Адже допомога по тимчасовій непрацездатності не надається, наприклад, у разі одержання травми при вчиненні кримінального правопорушення, навмисного заподіяння шкоди своєму здоров’ю, хвороби або травми через сп’яніння тощо.

Оскільки в е-лікарняних неможливо визначити, мав працівник травму або загальне захворювання, запитувати таке пояснення не потрібно.

Водночас, в е-лікарняному наявна помітка щодо ознак алкогольного чи наркотичного сп’яніння. Якщо тимчасова непрацездатність працівника пов’язана зі сп’янінням, комісія з соціального страхування підприємства має відмовити в призначенні допомоги.

Якщо працівник має довготривале захворювання, то йому оплатять е-лікарняний лише після одужання?

«Легалізація трудових відносин - гарантія гідного життя!

Легалізація трудових відносин включає в себе, в основному, два аспекти: це легалізація зайнятості та легалізація заробітної плати.

Нелегальна зайнятість – це, звичайно, використання роботодавцями найманої робочої праці без належного оформлення трудових відносин. Для цього роботодавцями крім традиційного використовуються й інші способи: це так звані стажування чи застосування випробувального терміну або оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час. При цьому роботодавці здебільшого трактують ці поняття на свій лад, переконуючи себе, що на цей період можна працівників офіційно не оформляти.

Цікаве питання також працевлаштування найманих працівників під виглядом укладення з ними цивільно-правових договорів. При цьому не виникають трудові відносини, які регулюються трудовим законодавством і працівник не має права на відпустки та оплату лікарняних. Проте слід брати до уваги, що цивільно-правові договори застосовуються, як правило, для виконання конкретної роботи, що спрямована на одержання результатів праці, і у разі досягнення цієї мети договір вважається виконаним і дія його припиняється.

Що стосується «тіньової» заробітної плати, або так званої заробітної плати «в конвертах» – тут також багато цікавого.

Інколи підприємства (особливо це стосується малого бізнесу) платять своїм працівникам дві заробітні плати: офіційну і неофіційну. Це вигідно роботодавцю, і працівник, ніби, не ображається, оскільки йому надається можливість заощадити на податку з доходів фізичних осіб. Тільки ось ні керівники таких підприємств, ні їх працівники не замислюються про ті наслідки, які можуть виникнути.

Небезпека «тіньової» зарплати, як і «тіньової» зайнятості, полягає не тільки у тому, що бюджет недоотримує кошти, а особливо в тому, що люди не матимуть змоги отримати пенсію, яка відповідає рівню їхньої реальної зарплати.

У разі вивільнення у випадку скорочення чисельності або штату працівників, або ж при виникненні проблем зі здоров’ям, працівник не отримає компенсаційних виплат і оплати лікарняного листа, або вони розраховуватимуться тільки з офіційної, малої заробітної плати.

Таким чином, влаштовуючись на роботу неофіційно, працівник повинен чітко усвідомлювати: якщо зарплату виплачують «в конверті», це означає, що роботодавець, швидше за все, не укладе трудовий договір, а також не здійснюватиме відрахування з неофіційної зарплати єдиного соціального внеску, а це неминуче призведе до того, що: вимагатимуть працювати понад норму, а то і без вихідних без додаткової оплати праці; не буде доплат за роботу в нічний час, за наднормативні роботи і роботу у святкові дні, а також індексації заробітної плати у зв’язку із зростанням індексу інфляції; не буде вихідної допомоги при звільненні працівника через скорочення штатів; не буде ніяких соціальних гарантій, передбачених для працівника; не буде права на відпустку, в тому числі, і на відпустку в зв’язку з вагітністю, пологами і для догляду за дитиною, грошової компенсації за невикористану відпустку; не буде права на достроковий вихід на пенсію (якщо робота пов’язана з шкідливими умовами праці); не буде права на охорону праці; працівник не матиме змоги зареєструватись в центрі зайнятості як безробітний та отримати відповідну допомогу та багато інших негативних наслідків.

Нагадуємо, що з метою наведення порядку в сфері оплати праці нещодавно були внесені докорінні зміни до статті 265 Кодексу законів про працю України щодо відповідальності за порушення законодавства про працю.

Якщо раніше до роботодавців за порушення трудового законодавства інспектори з питань праці могли застосовувати тільки адміністративні санкції, то відтепер все змінилось: крім адміністративних, з’явились і фінансові санкції, і розміри їх вражають! До речі, ці штрафи накладаються не тільки на юридичних осіб, але й на роботодавців – фізичних осіб – підприємців.

Тож вкотре закликаємо роботодавців та громадян зробити крок назустріч суспільству –  легалізувати найману працю та відмовитись від «чорної» зарплати в «конвертах».

Резюме як сучасний інструмент пошуку роботи  

РЦЗ 

Одним із напрямків діяльності Красноградської районної філії Харківського обласного  центру зайнятості  є   профорієнтаційна робота з  випускниками навчальних закладів району.

Вже третій рік на базі Красноградського коледжу Комунального закладу "Харківська гуманітарно - педагогічна академія" Харківської обласної ради функціонує профорієнтаційний «Центр кар΄єри» для випускників закладу.

 Діяльність «Центру кар΄єри» проводиться з метою інформування студентської молоді про сучасні послуги та сервіси Державної служби зайнятості,  адаптації майбутніх педагогів до умов сучасного ринку праці, мотивації до продовження навчання чи активного пошуку легальної роботи в Україні за  спеціальністю.

          23 вересня 2021 року в приміщенні Красноградської районної філії Харківського обласного центру зайнятості для студентів, які навчаються за спеціальністю «Трудове навчання та технології», проведено перше в цьому навчальному році засідання Центру на тему «Резюме як сучасний інструмент пошуку роботи».

Фахівець філії ознайомила присутніх із сучасними джерелами пошуку роботи, серед яких, одним із найактуальніших  є пошук роботи за допомогою резюме.

Випускники дізналися про види, структуру та вимоги до змісту резюме та  супроводжувального листа.

 Під час тренінгових вправ  учасники навчилися визначати ключові вміння, навички та особисті якості майбутнього педагога, які доцільно відобразити в резюме.

 Крім того, студентів ознайомили з можливостями Освітнього порталу державної служби зайнятості, освітніми онлайн ресурсами та сайтами з пошуку роботи, використання яких сприятиме удосконаленню навичок пошуку роботи випускниками в майбутньому. 

Муніципальна няня: що треба знати батькам

Понад два роки тому було запровадженого послугу з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня». Так, відповідно до Порядку відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 року № 68, батьки у яких є діти до трьох років, можуть офіційно найняти на роботу няню і отримувати за це щомісячну компенсацію в розмірі прожиткового мінімуму на дітей віком до шести років, установленого на 1 січня відповідного року (1921 грн. станом на 2021 рік), а у випадку догляду за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжкі захворювання − у двох розмірах прожиткового мінімуму. Послуга «муніципальна няня» − послуга, що надається для підтримки батьків, опікунів дитини для забезпечення догляду за дитиною. Компенсація послуги «муніципальна няня» надається її отримувачам за умови зайнятості кожного з батьків, опікунів дитини відповідно до Закону України «Про зайнятість населення», за винятком тих отримувачів, які здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжкі захворювання, а також отримувачів послуги «муніципальна няня», у яких одночасно народилося троє і більше дітей.

Хто може бути муніципальною нянею?

Муніципальна няня − будь-яка фізична особа – підприємець або юридична особа, яка надає послугу з догляду за дітьми та з якою укладено договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років, крім державних і комунальних закладів дошкільної освіти, батьків та опікунів дитини. Муніципальна няня може здійснювати догляд одночасно не більше ніж за трьома дітьми, за винятком догляду за дітьми з багатодітної сім’ї.

Як скористатись послугою «муніципальна няня»?

Між отримувачем послуги «муніципальна няня» та муніципальною нянею укладається письмовий договір, який, зокрема повинен містити: назву послуги; обсяги з визначенням конкретних заходів; інформацію про дітей, за якими здійснюється догляд; інформацію про особу, яка здійснює догляд за такими дітьми; умови та строк надання послуги; вартість, періодичність оплати послуги; відповідальність сторін; місцезнаходження сторін договору. Громадяни України, іноземці без громадянства, які є батьками (усиновлювачами), опікунами дитини до трьох років і на законних підставах проживають на території України та уклали договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років з муніципальною нянею мають право на відшкодування вартості послуги «муніципальна няня», що є щомісячною адресною компенсаційною виплатою одному з батьків (усиновлювачів), опікуну дитини до трьох років.

Після підписання договору

Протягом місяця, після підписання договору, батьки дитини повинні подати паперову або електронну заяву про надання компенсації послуги «муніципальна няня» до підрозділу соціального захисту населення, а також: заяву про перерахування коштів для компенсації послуги із зазначенням рахунка в установі банку; копію договору, укладеного з муніципальною нянею; відомості, що підтверджують витрати на оплату муніципальній няні послуги (чек, розрахункова квитанція, виписка з банківського рахунка) за місяць, в якому подано заяву (в електронній формі зазначаються відомості, що підтверджують такі витрати); інші документи, що підтверджують певні обставини, наприклад, наявність у дитини інвалідності або тяжкого захворювання. Заяви разом з документами, також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження відповідному місцевому структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

Строки розгляду заяви

Після надходження усіх документів до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення протягом 10 робочих днів приймається рішення про призначення компенсації в рамках послуги «муніципальна няня», яке протягом трьох днів надсилається заявнику. Виплати компенсації здійснюються у безготівковій формі, шляхом перерахування коштів на рахунок заявника до 10 числа місяця, наступного за місяцем, у якому були надані документи, що підтверджують витрати на послуги няні.

Дострокове розірвання договору

Якщо договір розірвано достроково, батьки зобов’язані протягом одного робочого дня повідомити про це та інші обставини, що впливають на можливість надання нянею послуг (зміни сім’єю місця проживання, припинення нянею здійснення підприємницької діяльності тощо) територіальне управління соціального захисту населення.

Хто не може отримати компенсацію послуг «муніципальна няня»?

Компенсація послуги «муніципальна няня» не призначається батькам, які є батьками – вихователями дитячих будинків сімейного типу, прийомними батьками, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства, отримувачам послуги «муніципальна няня», які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Компенсація за послуги няні не скасовує декретні виплати та відпустку для догляду за дитиною, а також інші соціальні пільги та виплати, які отримує родина.

Підстави для відмови у призначенні компенсації

Відмовити у призначенні компенсації послуг «муніципальна няня» можуть у випадках: подання пакета документів не в повному обсязі; відсутності інформації про муніципальну няню в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань та/або викладення недостовірної інформації в договорі; встановлення факту порушення вимог до муніципальної няні, або до отримувача послуги «муніципальна няня».

Чи можуть родичі дитини (бабуся або дідусь) бути муніципальною нянею?

Обмежень у даному питанні немає, бабуся або дідусь можуть бути муніципальною нянею. Треба лише зареєструватися фізичною особою – підприємцем або заснувати юридичну особу, яка надаватиме послугу догляду за дітьми до 3-х років. Такий варіант є особливо вигідний тим особам, яким не вистачає страхового стажу для призначення пенсії.

За більш детальною інформацією та необхідною консультацією або роз’ясненням, Ви можете звертатися до відділу «Красноградське бюро правової допомоги» Харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м.Красноград, вул. Бєльовська, 90, 3 поверх, каб.30, контактний номер телефону 7-05-29 та за телефоном гарячої лінії системи БПД 0 800 213 103.