Як отримати податкову знижку за навчання

 

Податковим кодексом України, передбачена можливість отримання податкової знижки. Це означає повернення частини коштів, сплачених платником податку на доходи фізичних осіб, зокрема на користь вітчизняних закладів освіти за здобуття професійної (професійно-технічної) або вищої освіти.

Податкова знижка дає фізичній особі право на перерахунок суми податку на доходи фізичних осіб, утриманої з його заробітної плати протягом всього звітного року. У результаті такого перерахунку фізичній особі може бути повернена частина утриманого податку на доходи фізичних осіб.

Право на отримання такої знижки має сам студент у випадку, коли він має офіційний заробіток, з якого сплачує податки або його член сім’ї першого ступеня споріднення (мати, батько, дружина/чоловік, у тому числі усиновлювачі). Якщо за навчання студента сплатили особи, які не є членами його сім’ї першого ступеня споріднення (дід, баба та інші особи), вони не мають права на податкову знижку.

АТБ1

Безробітним Красноградщини пропонували роботу у новому магазині Торгівельної мережі ТОВ «АТБ – МАРКЕТ»

19 листопада 2021 року на базі Красноградської районної філії Харківського обласного центру зайнятості відбувся міні-ярмарок для задоволення кадрової потреби ТОВ «АТБ – МАРКЕТ».

Представник роботодавця – провідний менеджер з персоналу Олександра ІВАНЮЩЕНКО презентувала вакансії продавців-консультантів, охоронників, вантажників та помічників продавців-консультантів, надала контактні телефони для можливого подальшого працевлаштування. Крім того, вона повідомила, що у зв’язку з відкриттям в місті Красноград після реконструкції нового магазину, підприємство збільшує чисельність працюючих.

Учасники заходу дізналися про умови і графік роботи, обов’язки працівників, рівень заробітної плати. Усі зацікавлені отримали відповіді на поставлені запитання.

За результатами міні-ярмарку 12 безробітних виявили бажання пройти співбесіду безпосередньо у роботодавця та заповнили анкети кандидатів.

Усі деталі щодо офіційного працевлаштування  в ТОВ «АТБ – МАРКЕТ» можна дізнатись у спеціалістів Красноградської районної філії Харківського обласного центру зайнятості  за телефоном: 7-17-44 або особисто за адресою:  м. Красноград, вул. Соборна, 81 А.

Фонд профінансує декретну допомогу, незважаючи на відсторонення від роботи через відмову від вакцинації

Фонд соціального страхування України здійснить фінансування допомоги по вагітності та пологах незалежно від того, чи було застраховану особу відсторонено від роботи через відмову від обов’язкового профілактичного щеплення проти гострої респіраторної хвороби COVID-19.

Нагадаємо, допомоги по тимчасовій втраті працездатності не надаються працівникам, яких було відсторонено від роботи через відмову або ухилення від вакцинації проти COVID-19. Виплати не здійснюються, оскільки в період відсторонення від роботи з припиненням виплати заробітної плати факт втрати заробітку через хворобу або травму відсутній. Деталі: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/978202.

Лікарняні не підлягають оплаті під час відсторонення від роботи через відмову від вакцинації

Допомоги за лікарняними листками не надаються працівникам, яких було відсторонено від роботи через відмову або ухилення від обов’язкового профілактичного щеплення проти гострої респіраторної хвороби COVID-19. Виплата не здійснюється за ті дні тимчасової непрацездатності, які збігаються з днями відсторонення від виконання обов’язків.

Зверніть увагу, відсторонення від роботи працівників, для яких визначена обов’язковість щеплень проти СOVID-19, однак які відмовились від вакцинації, покликане убезпечити їх колег, відвідувачів, учнів, вихованців, студентів та інших від ризику інфікування та подальшого поширення коронавірусу SARS-CoV-2. Відмова від щеплень за відсутності абсолютних протипоказань наражає на небезпеку оточуючих.

ШКОЛА ФЕРМЕРСТВА фото

Ви мрієте відкрити власну справу в сфері сільського господарства або прискорити своє працевлаштування?  Тоді,  освітній проєкт «Школа Фермерства 2.0» - саме для Вас!

          «Школа Фермерства 2.0» – комплексний короткостроковий навчальний онлайн - курс із основ сільського господарства, що об’єднує різні напрями сільського господарства.

           Бажаючі можуть здобути професійні компетенції в Харківському центрі професійно-технічної освіти державної служби зайнятості   за такими напрямами:

  • Сучасні агротехнології вирощування сільськогосподарських культур в умовах ринкового господарювання;
  • Крапельне зрошення як інноваційний метод вирощування ягідних культур;
  • Агротехнологічні принципи вирощування та догляду за виноградом;
  • Технологія вирощування квітів та догляд за ними;
  • Агротехнологія вирощування сільськогосподарських культур з використанням механізованих робіт;
  • Інноваційні методи вирощування ягідних та овочевих культур з використанням крапельного зрошення.

          Під час навчання слухачі додатково ознайомляться  з  економічними  аспектами  сільськогосподарської діяльності  та   ефективним впровадженням  новітніх  агротехнологій.

          До професійного навчання можуть бути залучені не лише зареєстровані безробітні, а всі бажаючі особи,  яким за власний кошт оволодіння певними компетенціями може допомогти у вирішенні питання працевлаштування або відкритті власної справи.
 За більш детальною інформацією звертатися до Красноградської районної філії Харківського обласного центру зайнятості за адресою: м.Красноград, вул.Соборна, 81 А або за телефоном (057) 44 7 32 87.

 

 

Оновлення Реєстру е-лікарняних: в особистих кабінетах з’явились позначки про зв’язок з виробництвом, а е-лікарняні по вагітності стають готовими до сплати вчасно

З початку впровадження в Україні електронних лікарняних механізм роботи з ними постійно доопрацьовували. Сьогодні система враховує безліч нюансів, пропозиції від бухгалтерів, роботодавців і фахівців Фонду соціального страхування України. Водночас, Електронний реєстр листків непрацездатності і особисті кабінети на вебпорталі Пенсійного фонду продовжують оновлювати досі, аналізуючи зворотній зв’язок, наявні зауваження і кейси.

Останні оновлення стосуються позначки про зв’язок страхового випадку із виробництвом, а також врегульовують набуття е-лікарняними по вагітності та пологах статусу «готовий до сплати».

Зв’язок із виробництвом

Незалежно від обставин набуття хвороби або отримання травми, пацієнту відкриється е-лікарняний з причини «Тимчасова непрацездатність з хвороби або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві». Однак, якщо випадок стався внаслідок професійної діяльності працівника, одночасно буде розпочато процедуру розслідування. Участь в розслідуванні професійного захворювання або нещасного випадку беруть, зокрема, представники Фонду соціального страхування України – якщо під час розслідування зв’язок з виробництвом буде підтверджено, вони оновлять причину непрацездатності в електронному лікарняному. Така причина непрацездатності відображається додатково і встановлюється лікарями Фонду соціального страхування України.

Однак раніше в особистих кабінетах страхувальників на вебпорталі Пенсійного фонду встановлена ФССУ причина не відображалась, що створювало складнощі при призначенні допомоги і оформленні заяви-розрахунку.

В одному з останніх оновлень це було виправлено – тепер зазначений лікарями Фонду зв’язок із виробництвом відображається як причина непрацездатності і доступний при перегляді е-лікарняного в особистих кабінетах.

Набуття статусу «готовий до сплати»

На відміну від решти електронних лікарняних, які стають готовими до сплати через 7 днів після дати закриття, е-лікарняні по вагітності та пологах вважаються виданими та є готовими до сплати через 7 днів після дати відкриття.

Однак раніше е-лікарняні по вагітності та пологах не змінювали свій статус на «готовий до сплати» попри вичерпання строків. У таких випадках ми радили страхувальникам орієнтуватись на дати і починати призначення матеріального забезпечення на восьмий день після вказаної дати відкриття, навіть якщо статус залишився «закритим».

Сьогодні це врегульовано – лікарняний по вагітності змінить свій статус з «закритий» на «готовий до сплати» через 7 днів після дати свого створення.

Підстави та порядок звернення із заявою про видачу обмежувального припису

Останнім часом з проблемою домашнього насильства зіштовхуються багато родин. Одним із передбаченим законодавством спеціальним заходом щодо протидії домашньому насильству є застосування обмежувального припису щодо кривдника.

Домашнє насильство – це дія або бездіяльність фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім`ї чи в межах місця проживання або між родичами, або між колишнім чи теперішнім подружжям, або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім`ю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, яка вчинила домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь.

Обмежувальний припис стосовно кривдника - встановлений у судовому порядку захід тимчасового обмеження прав чи покладення обов’язків на кривдника, спрямований на забезпечення безпеки постраждалої особи і полягає в:

  1. забороні перебувати в місці спільного проживання (перебування) з постраждалою особою;
  2. усуненні перешкод у користуванні майном, що є об'єктом права спільної сумісної власності або особистою приватною власністю постраждалої особи;
  3. обмеженні спілкування з постраждалою дитиною;
  4. забороні наближатися на визначену відстань до місця проживання (перебування), навчання, роботи, інших місць частого відвідування постраждалої особи;
  5. забороні особисто і через третіх осіб розшукувати постраждалу особу, якщо вона за власним бажанням перебуває у місці, невідомому кривднику, переслідувати її та в будь-який спосіб спілкуватися з нею;
  6. забороні вести листування, телефонні переговори з постраждалою особою або контактувати з нею через інші засоби зв'язку особисто і через третіх осіб.

Обмежувальний припис може передбачати застосування одразу кількох зазначених заходів та виноситься на строк від одного до шести місяців.

Із заявою про видачу обмежувального припису слід звертатися до місцевого суду за місцем проживання або перебування постраждалої особи. Якщо ця особа перебуває у закладі для підтримки постраждалих осіб, то за місцем знаходженням цього закладу.

В інтересах дитини до суду можуть звернутися батьки або інші законні представники дитини, родичи дитини (баба, дід, повнолітні брат, сестра), мачуха або вітчим дитини, орган опіки та піклування, в інтересах недієздатної особи - опікун, орган опіки та піклування.

У заяві про видачу обмежувального припису повинно бути зазначено:

  • найменування суду, до якого подається заява;
  • ім’я (прізвище, ім’я та по батькові) заявника (у разі якщо заява подається в інтересах дитини чи недієздатної особи – зазначається також ім’я (прізвище, ім’я та по батькові) дитини або недієздатної особи) та заінтересованої особи (кривдника), їх місце проживання чи перебування, поштовий індекс, відомі номери засобів зв’язку та адреси електронної пошти, якщо такі відомі;
  • обставини, що свідчать про необхідність видачі судом обмежувального припису, та докази, що їх підтверджують.

Доказами можуть бути матеріали про наявність провадження (кримінального чи про адміністративне правопорушення) щодо особи, яка вчинила домашнє насильство, винесення термінового заборонного припису, показання свідків, власна фіксація подій на аудіо- або відеоносії, повідомлення про подію в заклади охорони здоров‘я, медичні довідки, роздруківки текстових повідомлень, копії заяв до поліції тощо.

Суд розглядає справу не пізніше 72 годин після надходження заяви  про видачу обмежувального припису до суду.

Неявка належним чином повідомлених заінтересованих осіб не перешкоджає розгляду справи про видачу обмежувального припису.

Рішення про видачу обмежувального припису приймається на підставі оцінювання вірогідності продовження чи повторного вчинення домашнього насильства, настання тяжких або особливо тяжких наслідків його вчинення, а також смерті постраждалої особи.

За подання заяви про видачу обмежувального припису судовий збір не справляється.

Рішення суду про видачу обмежувального припису підлягає негайному виконанню, а його оскарження не зупиняє його виконання.

Про видачу або продовження обмежувального припису суд не пізніше наступного дня з дня ухвалення рішення повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України за місцем проживання (перебування) заявника для взяття особи, стосовно якої видано або продовжено обмежувальний припис, на профілактичний облік, а також районні, районні у містах Києві і Севастополі державні адміністрації та виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад за місцем проживання (перебування) заявника.

За більш детальною інформацією та необхідною консультацією або роз’ясненням, Ви можете звертатися до відділу «Красноградське бюро правової допомоги» Харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м.Красноград, вул. Бєльовська, 90, 3 поверх, каб.30, контактний номер телефону 7-05-29 та за телефоном гарячої лінії системи БПД 0 800 213 103.

Як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним?

Лікарняні і декретні допомоги фінансуються Фондом соціального страхування України у хронологічному порядку – залежно від дати отримання заяви-розрахунку від роботодавця. Тож і для паперових, і для електронних лікарняних саме дата подання заяви визначає отримання матеріального забезпечення. Слідкувати за станом виплат можна у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund, а нижче наводимо основні правила оформлення заяв-розрахунків.

Особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними

  • Починати призначення працівнику матеріального забезпечення і оформлення заяви-розрахунку можна з дати видачі е-лікарняного. Датою видачі для електронних листків непрацездатності вважається восьмий день після дати закриття, яка зазначена в документі. А для е-лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день після дати відкриття.

Наприклад, е-лікарняний, створений 25 жовтня строком на 10 днів, має дату закриття 03.11.2021 та буде вважатись виданим (стане готовим до сплати) з 11.11.2021.

📎 Це визначено наказом МОЗ від 17.06.2021 № 1234 (в редакції наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086).

  • Однак часто лікарняні по вагітності та пологах не змінюють свій статус на «готовий до сплати» попри настання дати видачі, а е-лікарняні по хворобі стають «готовими до сплати» зарано – у таких випадках потрібно орієнтуватись на дати, а допомогу по вагітності та пологах можна призначити по е-лікарняному зі статусом «закритий». Ці технічні неточності поступово врегулюють.
  • Для оформлення і подання до Фонду заяви-розрахунку відведено не більше 5 робочих днів з дати прийняття комісією із соціального страхування підприємства рішення про призначення допомоги.
  • Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для отримання коштів від ФССУ, не змінилась і тотожна для паперових і електронних лікарняних.

📎 Вона визначена у Порядку фінансування страхувальників, затвердженому постановою правління ФССУ від 19.07.2018 № 12:

http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/958546

  • Однак у е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки.
  • Зверніть увагу, хоча форми заяв-розрахунків однакові для всіх лікарняних, більшість клієнтських спеціалізованих програмних забезпечень для електронного документообігу пропонують окремі форми заяв для паперових і електронних листків непрацездатності.

Формування заяви-розрахунку за е-лікарняним:

  • перші шість колонок заповнюються без змін, а поле «Серія» необхідно залишити порожнім;
  • у полі «Номер» вказується номер електронного лікарняного – він складається з 19 знаків і генерується у форматі ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ-Х (де ХХХХХХ – номер випадку непрацездатності, ХХХХХХХХХХ – порядковий номер листка непрацездатності, Х – номер версії);
  • у наступному полі потрібно вказати, є е-лікарняний первинним або продовженням (1 або 2 відповідно). Визначити це допоможе унікальний номер випадку непрацездатності. Йому відповідають перші шість цифр номеру е-лікарняного – вони співпадатимуть для всіх лікарняних, сформованих у межах одного страхового випадку;
  • у десятій колонці вказується оновлений код причини непрацездатності – він відрізняється від визначених для паперових лікарняних. Так, в е-лікарняних причини непрацездатності бувають:

«1 - Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві»

«2 - Вагітність і пологи»

«3 - Необхідність догляду за хворою дитиною»

«4 - Необхідність догляду за хворим членом сім’ї»

«5 - Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною»

«6 - Карантин, встановлений відповідно до законодавства»

«7 - Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства»

«8 - Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу»

«9 - Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу» (може бути із позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта)

«10 - Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2».

Також у разі наявності в медичному висновку відмітки про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта, причина непрацездатності за кодом 1 після завершення відповідного розслідування може бути змінена Фондом на підставі актів розслідування нещасного випадку або професійного захворювання на причини:

«11 - Тимчасова непрацездатність внаслідок професійного захворювання»

«12 - Тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку на виробництві»;

  • решта колонок заповнюються, як і раніше.

📎 Детальніше про загальні правила заповнення лицьового та зворотного боків заяви-розрахунку: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/960180

Подання заяви-розрахунку

  • Процедура подання заяв-розрахунків за паперовими і е-лікарняними не відрізняється.
  • Документ можна подати онлайн за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення або на паперових носіях.
  • Однак зверніть увагу, що заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс в електронному кабінеті страхувальника на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України – наразі він не має функціональної реалізації, а подані через нього заяви-розрахунки не передаються до органів Фонду соціального страхування України!

📎 Як подати заяву-розрахунок за е-лікарняними: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4117143828414132