Надрукувати
Новини

jasc htajhv

Триває робота органів місцевого самоврядування з формування та складання проектів місцевих бюджетів на 2018 рік. Крім своєчасності підготовки фінансових документів, вкрай важливо, щоб вони були сформовані якісно та з дотриманням усіма учасниками бюджетного процесу норм відповідного законодавства.

Оскільки чимало об’єднаних територіальних громад є певними новачками у бюджетному процесі, Мінрегіон та Центральний офіс реформ надають їм якісну експертну підтримку. Так експерти Групи фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні розробили інформаційний матеріал «Бюджетний процес для місцевих бюджетів», який допоможе громадам підготувати належним чином місцеві бюджети.

Яніна Казюк, координатор з фінансової децентралізації Центрального офісу реформ при Мінрегіоні зазначила, що одними із головних учасників бюджетного процесу на місцевому рівні є органи місцевого самоврядування. Від якості їх роботи залежить своєчасне розроблення, подання та схвалення місцевих бюджетів, а також їх виконання як у частині мобілізації ресурсів, так і у частині виконання відповідних видаткових повноважень.

«Від належно організованого механізму управління бюджетним процесом залежить соціально-економічне становище громади, регіону, а отже, і країни в цілому. Інформаційний матеріал, який підготувала Група фінансового моніторингу слугуватиме громадам своєрідною шпаргалкою і добрим помічником у бюджетному процесі», - підкреслила експерт.

Довідка

Традиційним розумінням бюджетного процесу є визначення його як сукупності дій уповноважених органів держави та місцевого самоврядування щодо складання, розгляду, затвердження і виконання бюджетів, а також складання, розгляду і затвердження звіту про їх виконання, здійснюваних відповідно до норм бюджетного права.

Відповідно до Бюджетного кодексу України, бюджетний процес – це регламентований бюджетним законодавством процес складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання, а також контролю за дотриманням бюджетного законодавства.

Згідно з Бюджетним кодексом України етапами (стадіями) бюджетного процесу є:

  1. складання проектів бюджетів;
  2. розгляд проекту та прийняття закону про Державний бюджет України (або рішення про місцевий бюджет);
  3. виконання бюджету, включаючи внесення змін до закону про Державний бюджет України (або рішення про місцевий бюджет);
  4. підготовка та розгляд звіту про виконання бюджету і прийняття рішення щодо нього.

Бюджетному процесу притаманні декілька важливих рис, зокрема він включає довгострокову перспективу; встановлює зв’язок із загальними організаційними цілями; зосереджує бюджетні рішення на результатах і наслідках; включає і заохочує ефективне спілкування із зацікавленими особами.

Вказані основні риси належного складання бюджету говорять про те, що бюджетний процес є не звичайним процесом збалансуванням доходів і видатків одного року, а й стратегічним за змістом, який охоплює багаторічний та оперативний фінансовий план з розподілу ресурсів відповідно до визначених цілей. Бюджетний процес виходить за межі традиційної концепції постатейного контролю видатків, даючи стимули і гнучкість головним розпорядникам коштів вдосконалювати ефективність і продуктивність програм чи результативність використання наявних коштів.

Джерело: http://decentralization.gov.ua